
Kristal Küre veya Su Dolu Bardaktan Bakılan Fal
Bu fal, özellikle falcının görebildiği ya da gördüğünü sandığı şekillere, bazen görüntülerle sahnelerle kalmaktadır. Bir çeşit hipnotizma olayına meydan veren Kristal küre falı uygulayanlara göre, olan ya da olacak olayları açıkladığı inanılır.
Kristal küre falı veya Suya bakma falı üzerine -Pertev Naili Boratav'ın çalışmalarından yararlanarak, yöntem benzerliği açısından üzerinde durmak yerinde olur.
Suya bakma
Bakıcı, bir kabın içine konmuş suyun içine bakar; veya bir başkasına baktırır; çoğu kez bu medyum bir çocuktur. Bu iş için söylenmesi gerekli davet sözlerini tekrarlayarak cinler çağırır ve onlara sormak istediği şeyleri sorar: Hastalığın sebebi, tedavi yolu vb. eğer hastalık söz konusu ise; yahut, uzakta olan, haber alınmayan kimselerin durumu üzerine bilgiler; ya da, bilinmesi dilenen, geçmişle, gelecekle ilişkili başkaca konularda bilgiler. Bakıcı sorunlarının karşılığını suyun üzerinde beliren çizgiler, yazılar, hayallerden elde ettiğini ileri sürer. Bu yöntemi kullanan bakıcılara, cindar veya cinci de derler. Cinciler erkek de, kadın da olabilirler. Niyet Kuyusu, aynı fal tekniğinin, aracı gerektirmeyen bir çeşitlenmesi sayılır.
Cinci cinleri çağırır, suda beliren şekilleri yorumlar, aynı şekilde Kristal küreyi ya da bardak suyunu kullanan veya kullandıran (medyum her iki yöntemde sık sık kullanılmaktadır) suyun içinden çıkan ve oluşan görüntüleri yorumlar.
Su dolu bir bardak beyaz bir kağıt sayfası üzerine konulur. Bakıcı (medyum) sırtını ışığa vererek oturur. Bardağın etrafı nesnelerle örneğin kitaplarla ufak bir ekran, bir perde ile çevrilir, yarı karanlıkta bulunur. Bakıcı bardağın içindeki suya bakmaya başlar. Gözlerini kırpmadan, kapatmadan (yöntemde çok önemli bir noktadır bu) sanki bardağın içine değil, sanki uzaklara ya da dipsiz bir bardağa bakıyormuş gibidir. Bir noktadan sonra bu bulanmaya başlar, gölgelenir bulutlanır, (medyum'un gözüyle, tabii) ve yeniden açılır. Bakıcı artık gördüklerini sıralar.[1]
Kaynaklar
[1] "Bütün Fallar", Gün Yayınevi, s.136-137.
0Awesome Comments!