Sual: Hak Sözün Vesikaları isimli kitapta, (“Resulullah, zevcelerini boşamak için, Ali’yi vekil etti. O da, Âişe’yi boşadı” diyorlar. Hâlbuki âyet-i kerimede, Resulullah'a bile boşamak hakkı verilmemiştir) deniyor. Ama Tahrim sûresinin (Eğer o sizi boşarsa, Rabbi ona, sizden daha iyi hanımlar verebilir) mealindeki 5. âyeti var. Başka âyetler de var. Hazret-i Hafsa vâlidemizi boşamıştı. Boşama caiz olmasa, onu nasıl boşar ki? Boşamanın yasak edildiğine dair âyet var mı?
CEVAPÖnceleri, hanımını boşamak caiz idi. Hafsa vâlidemize bir talak vermişti. (Ey habibim, Ona geri dön! Çünkü o çok oruç tutar, çok namaz kılar. Cennette de senin hanımındır) mealindeki vahiy ile Ahzab sûresinin, (Boşadığın hanımlarından istediğini tekrar nikâhlamanda, sana günah yoktur) mealindeki 51. âyeti üzerine, onu tekrar nikâhladı. Daha sonra, hanımlarını boşaması ve başka kadınlarla evlenmesi de haram edildi. Bir âyet-i kerime meali:
([9 zevceden] sonra artık başka kadınlarla evlenmen sana helâl değildir. Bunlardan boşayıp da, yerlerine başkalarını almak da olmaz.) [Ahzab 52 - Beydâvî]
Bu âyet-i kerime indikten sonra, artık başka kadınlarla evlenmesi ve mevcut hanımlarından birini boşaması caiz olmadı.
CEVAPÖnceleri, hanımını boşamak caiz idi. Hafsa vâlidemize bir talak vermişti. (Ey habibim, Ona geri dön! Çünkü o çok oruç tutar, çok namaz kılar. Cennette de senin hanımındır) mealindeki vahiy ile Ahzab sûresinin, (Boşadığın hanımlarından istediğini tekrar nikâhlamanda, sana günah yoktur) mealindeki 51. âyeti üzerine, onu tekrar nikâhladı. Daha sonra, hanımlarını boşaması ve başka kadınlarla evlenmesi de haram edildi. Bir âyet-i kerime meali:
([9 zevceden] sonra artık başka kadınlarla evlenmen sana helâl değildir. Bunlardan boşayıp da, yerlerine başkalarını almak da olmaz.) [Ahzab 52 - Beydâvî]
Bu âyet-i kerime indikten sonra, artık başka kadınlarla evlenmesi ve mevcut hanımlarından birini boşaması caiz olmadı.
0Awesome Comments!