Eğitim-Sen Batman Şubesi eğitim alanında yaşanan sorunları bir rapor haline getirdi.
Eğitim-Sen Şube Başkanı Bülent Hatun imzasıyla yayınlanan raporda, dikkat çekici maddeler yer aldı.
Rapor hakkında yapılan açıklama şöyle: "Gelecek nesillerin yetişmesinde hayati öneme sahip olan Öğretmenlik Mesleği ne yazık ki son yıllarda Hükümetçe ve Bakanlıkça geliştirilen bazı politikalar sebebiyle itibarsızlaşmaya başlamıştır. Meslek onuru kavramı ile ilgili ciddi zedelenmelerin yaşandığı bu süreçte Eğitim Emekçilerinin kendi bakanlığınca üretilecek politikalarla iş motivasyonunun arttırılması hala mümkündür. Tepeden inme kararların dayatılması yerine Eğitim Emekçilerinin düşünce ve önerilerinin daha fazla dikkate alınarak daha mutlu çalışma ortamları yaratılacağı aşikardır. Tüm bu olumsuz çalışma koşullarına rağmen,fedakarca çalışan eğitim emekçilerine teşekkür ediyoruz.Ayrıca velilerimiz başarıyı sadece karnelerde görmemelidirler.Çünkü her çocuğun farklı bir yeteneğinin olduğu unutulmamalıdır.Eğitim Sen Batman Şubesi olarak Batman ili özelinde yaşanan sıkıntılarla ilgili üyelerimizin görüşleriyle derlediğimiz ilimiz eğitim sorunları;
1-)İlimizde Müdür atamaları nedeniyle gerçekleştirilen mülakatlara bakıldığında kayıt altına alınmaması tam bir skandaldır. Danıştay'ın bu konudaki emsal kararları bilinmesine ve sendikamızca da sık sık hatırlatmasına rağmen bu konu dikkate alınmamıştır. Bu mülakatlar sonucunda yüksek puan alan ve atanan müdürlerin üyesi bulundukları sendikanın komisyonda yer alan "komisyon üyelerinin bir kısmının" sendikası ile aynı olması ne hikmetse tesadüfle açıklanamamaktadır.
2-)İlimizde gerçekleştirilen Şube Müdürü görevlendirmelerine bakıldığında tamamının iktidar ve iktidara yakın sendikalarla yakından ilişkili oldukları görülecektir. Bu görevlendirmeler sürecinde Eğitim Emekçileri arasında belirli bir sendikaya, iktidar partisine kontenjanlar ayrıldığı dedikoduları ayyuka çıkmıştır. Bu durumun gerçekleştirilen görevlendirmelerle birlikte nasıl da gerçeklik teşkil ettiği görülebilecektir.
3-)Danıştay'ın nerdeyse tüm dairelerince ve Danıştay İDDK tarafından da defalarca "Sendikal eylemler engellenemez ve suç teşkil etmez" kararlarına rağmen hala kimi idarelerce bunun engellenmeye çalışılıp Eğitim Sen üyelerine baskı yapılmaya çalışılması hala şehrimizde yaşanabilmektedir.
4-)Okullarda öğrencilerimizin gelişimleri için Eğitim Emekçileri tarafından açılan kurs ve egzersizler konusunda İl Milli Eğitim Müdürlüğünce okulların özel şartlarını göz önüne almaksızın tepeden inme usülle dayatmaya çalışması yetişen nesillerimize zarar vermektedir. Bu uygulamanın Türkiye'nin hiçbir ilinde yaşanmadığı da en iyi sizler tarafından bilinmektedir.
5-)Okullarda çalışmakta olan yardımcı hizmetli,4/Cli personellerin görev tanımında bulunmayan iş ve işlemlerin idarelerce kendilerine, kimi okullarda yaptırılmaya çalışılması gerçek bir hak ihlalidir.
6-)4+4+4 ile birlikte gerçekleştirilen okul dönüşümlerinin Eğitimin tüm paydaşlarının (sendikaların, okul idarelerinin, velilerin, sivil toplum örgütlerinin, eğitim derneklerinin) görüşleri dikkate alınmaksızın İl Milli Eğitim Müdürlüğünce sadece inceleme yapan Müfettiş Raporlarının dikkate alınmaksızın yine tepeden inme anlayışla gerçekleştirmesi hem Eğitim Emekçilerini hem Öğrencileri hem de Velileri mağdur etmiştir.
7-)İlimizde İl Milli Eğitim Müdürlüğünce proje, Ar-Ge gibi birimlerde görevlendirmeler yapılırken liyakatten ziyade Evrensel Ölçütlerle hiç de uyuşmayacak kriterlerin göz önünde bulundurulması tüm Eğitim Emekçilerince tepki çeken bir uygulamadır.
8-)Yeni açılan okullara ataması gerçekleştirilen Kurucu Müdürlüklere atanan bireylerin ne hikmetse hep aynı siyasal düşünceyi paylaşan insanlardan oluşması sizlerin de takdir edeceği üzerine adam kayırmacılığından ve usüle aykırı işlem yürütmekten başka bir şey değildir"
1-)İlimizde Müdür atamaları nedeniyle gerçekleştirilen mülakatlara bakıldığında kayıt altına alınmaması tam bir skandaldır. Danıştay'ın bu konudaki emsal kararları bilinmesine ve sendikamızca da sık sık hatırlatmasına rağmen bu konu dikkate alınmamıştır. Bu mülakatlar sonucunda yüksek puan alan ve atanan müdürlerin üyesi bulundukları sendikanın komisyonda yer alan "komisyon üyelerinin bir kısmının" sendikası ile aynı olması ne hikmetse tesadüfle açıklanamamaktadır.
2-)İlimizde gerçekleştirilen Şube Müdürü görevlendirmelerine bakıldığında tamamının iktidar ve iktidara yakın sendikalarla yakından ilişkili oldukları görülecektir. Bu görevlendirmeler sürecinde Eğitim Emekçileri arasında belirli bir sendikaya, iktidar partisine kontenjanlar ayrıldığı dedikoduları ayyuka çıkmıştır. Bu durumun gerçekleştirilen görevlendirmelerle birlikte nasıl da gerçeklik teşkil ettiği görülebilecektir.
3-)Danıştay'ın nerdeyse tüm dairelerince ve Danıştay İDDK tarafından da defalarca "Sendikal eylemler engellenemez ve suç teşkil etmez" kararlarına rağmen hala kimi idarelerce bunun engellenmeye çalışılıp Eğitim Sen üyelerine baskı yapılmaya çalışılması hala şehrimizde yaşanabilmektedir.
4-)Okullarda öğrencilerimizin gelişimleri için Eğitim Emekçileri tarafından açılan kurs ve egzersizler konusunda İl Milli Eğitim Müdürlüğünce okulların özel şartlarını göz önüne almaksızın tepeden inme usülle dayatmaya çalışması yetişen nesillerimize zarar vermektedir. Bu uygulamanın Türkiye'nin hiçbir ilinde yaşanmadığı da en iyi sizler tarafından bilinmektedir.
5-)Okullarda çalışmakta olan yardımcı hizmetli,4/Cli personellerin görev tanımında bulunmayan iş ve işlemlerin idarelerce kendilerine, kimi okullarda yaptırılmaya çalışılması gerçek bir hak ihlalidir.
6-)4+4+4 ile birlikte gerçekleştirilen okul dönüşümlerinin Eğitimin tüm paydaşlarının (sendikaların, okul idarelerinin, velilerin, sivil toplum örgütlerinin, eğitim derneklerinin) görüşleri dikkate alınmaksızın İl Milli Eğitim Müdürlüğünce sadece inceleme yapan Müfettiş Raporlarının dikkate alınmaksızın yine tepeden inme anlayışla gerçekleştirmesi hem Eğitim Emekçilerini hem Öğrencileri hem de Velileri mağdur etmiştir.
7-)İlimizde İl Milli Eğitim Müdürlüğünce proje, Ar-Ge gibi birimlerde görevlendirmeler yapılırken liyakatten ziyade Evrensel Ölçütlerle hiç de uyuşmayacak kriterlerin göz önünde bulundurulması tüm Eğitim Emekçilerince tepki çeken bir uygulamadır.
8-)Yeni açılan okullara ataması gerçekleştirilen Kurucu Müdürlüklere atanan bireylerin ne hikmetse hep aynı siyasal düşünceyi paylaşan insanlardan oluşması sizlerin de takdir edeceği üzerine adam kayırmacılığından ve usüle aykırı işlem yürütmekten başka bir şey değildir"
0Awesome Comments!