İran, Türkiye'den Yardım İstedi


Özgür Suriye Ordusu'nun rehin Iranlılar'ı öldürme tehdidi, Tahran'ı alarma geçirdi. İran, Türkiye'den yardım istiyor.

Özgür Suriye Ordusu'nun rehin Iranlılar'ı öldürme tehdidi, Tahran'ı alarma geçirdi. İran, Türkiye'den yardım istiyor.
İran'ın resmi haber ajansı İRNA, Dışişleri Bakanı Ali Ekber Salihi'nin, kaçırılan İran vatandaşlarının durumuyla ilgili olarak Türk mevkidaşıAhmet Davutoğlu ile telefon görüşmesi gerçekleştirdiğini duyurdu.
Salihi'nin, uzun süren görüşmede Özgür Suriye Ordusu tarafından rehin tutulan İran vatandaşlarının özgür bırakılması için Ankara'dan 'ciddi çaba' göstermesini istediği kaydedildi.
Görüşmede Bakan Davutoğlu'nun, konuyla ilgili Türkiye'nin çabalarının devam edeceğini ifade ettiği belirtildi.

SALİHİ, Katar BAŞBAKANI'NI DA ARAMIŞ
İranlı bakanın ayrıca Katar Başbakanı'nı da telefonla arayarak yardım istediği aktarıldı.
Geçtiğimiz günlerde Özgür Suriye Ordusu mensupları, ağustos ayından beri rehin tuttukları 48 İran vatandaşına ait olduğu ileri sürülen yeni görüntüler yayınlamıştı. Özgür Suriye Ordusu, taleplerinin kabul edilmemesi durumunda rehineleri infaz edecekleri tehdidinde bulunmuştu.
Alıkonulan vatandaşlarının, Suriye'deki kutsal mekânları ziyaret için bu ülkede bulunduğunu savunan Tahran yönetimi, kaçırma olayının ardından da Ankara'dan rehinelerin kurtarılmasını için yardım etmesini istemişti.